Blogia
primariasagunt

COM PARLAR AMB RESPECTE

COM PARLAR AMB RESPECTE

ANA I JOSEFA

COM PARLAR AMB RESPECTE:

1.- Cal ser natural i sincer/a , reforçant el nostre interlocutor/a

2.- Practiqueu la confrontació si el meu interlocutor/a mostra una actuació incorrecta i no fa res per a modificar seu comportament

3.- Done opinions de forma directa i espontània, sense atribuir segones intencions a l'altre...

4.- Sóc congruent

5.- Practique l'autodomine al parlar, cuidant sempre no ofendre a ningú, encara que no estiga present

6.- Sé guardar un secret si em donem informació delicada

7.- Expresse els meus sentiments i deixe clares les coses

8.- Reconec els meus errors o manques de respecte, dialogant i demanant disculoes

9.- Expresse de forma no verbal i apropiada els meus sentiments positius: Abraçar, besar, somriure..., sense pressuposar que l'altra persona ja sap el que jo pense:

     9.1.- verbalment

     9.2.- Expressant-me físicament : besar, abraçar, ...

     9.3.- Amb evidències materials d'afecte

     9.4.- Amb evidències  no materials d'afecte: donar  suport emocional, o moral, interessar-me pels problemes dels altres, respectant les sues emocions ....

10.- Utilitze fórmules de cortesia

     Un antic proverbi diu: " Un germà ofès resisteix més que un castell". El que està ofès no escolta  perquè la manca de respecte ha alçat  una barrera molt difícil  de salvar. es un obstacle per a comunicar-nos

0 comentarios